Einde van mn boeren avontuur

2 mei 2019 - Cunnamulla, Australië

Ik heb het niet per dag bijgehouden dit keer, was er te druk voor! Na het inladen van de schapen is Arnold weer op pad gegaan voor een vrachtwagenopdracht. Barbara en ik gingen een dagje naar de boerderij zodat ik de bulldozer kon rijden. Barbara wilde er absoluut niet blijven slapen, want ze vind het daar niet leuk. Vond ik helemaal prima! haha. Nadat ik zo'n 45 minuten op de bulldozer zat, kwam ik vast te zitten in zacht zand... ik heb zo'n half uur geprobeerd mijzelf er uit te krijgen, maar ik maakte alleen maar een dieper gat.. Dus uitgestapt en gaan lopen. Ik ben naar een anderen tractor gaan lopen zodat ik er in kon zitten en beschutting had van de zon. Ik had helemaal terug naar de boerderij huis kunnen lopen, zo'n 8 km. Maar het was het heetst van de dag, bijna geen schaduw en het zou misschien 15 minuten sneller zijn dan wanneer Barbara mij weer zou ophalen, haha. Dus ik heb lekker in de tractor gewacht. Barbara was gelukkig niet boos geworden, je weet het nooit met haar.. en we reden weer naar huis.

De dagen daarna heb ik met Arnold in de garage gewerkt. Hij had een nieuw onderdeel voor de vrachtwagen gekocht en daar werd aan geklust... Ik moest dingen doen als banden oppompen en de mannen bij de garage helpen met kleine klusjes. Soms kon ik niets doen en zat ik te chillen voor een paar uur... Terwijl we daar werkte begon het keihard te regenen, de garage begon zelfs vol te lopen met water en er was een flinke plas voor de garage. Arnold's broer, Keith, werkt in de garage en zijn kinderen waren er, ze hadden vakantie. Na twee 1,5 dag in de garage werken gingen we terug naar de boerderij voor één nachtje. Keith en zijn twee kinderen kwamen ook mee. Dus het was vet gezellig op de boerderij nu! haha. Keith is echt een leuke man, 100000x zo sociaal als Arnold, snap niet hoe ze familie zijn, haha. En de kinderen waren ook leuk. Dus 2 hele leuke dagen op de boerderij gehad! We hebben de bulldozer uit het gat weten te krijgen. Arnold ging toen een stuk rijden en na een uur kwam hij vast te zitten, hahaha. De bulldozer er weer uit gehaald en een olie ding eraf gehaald dat gerepareerd moest worden.

Terug in het dorp heb ik 3 dagen achter elkaar in de garage gewerkt.. Soms was het heel leuk, soms verveelde ik mij kapot! Vroeg vaak of ik wat kon doen, maar vaak was het antwoord: nee nu even niets. Dus op een gegeven moment vroeg ik het maar niet meer en heb ik zitten toekijken.. De mannen die er werken waren wel leuk dus het was wel gezellig daar te zijn! :) 3 flink lagen dagen gemaakt, minimaal 10 uur per dag in de garage. Zondag avond kwam de nieuwe backpacker, Lisa uit Duitsland. Barbara had mij gevraagd of ik haar wilde ophalen, Lisa wist van niks.. haha. De dagen dat Lisa er was was het zoveel leuker! Had een goede klik met haar! Maandag moesten we om 5u 's ochtends opstaan om naar de boerderij te gaan, omdat er veel moest gebeuren. Arme Lisa.. ze was er nog maar 9 uur en moest al weg. Het plan was om half 6 weg te rijden, uiteindelijk werd dat rond een uur of 6.. Lisa en ik waren lekker lang aan het wachten. Op de boerderij aangekomen was het meeeega koud! Lisa en ik hadden allebei 1 shirt, 2 truien en een dikke jas aan, haha. Toen was het oké. We hebben zo'n 1,5 uur in het huisje gezeten, thee gedronken en opgewarmd voordat we aan het werk gingen... We hebben hooi op de auto gedaan en naar de koeien gereden. Hooi op de auto en naar koeien en terug duurt zo'n 1 tot 1,5 uur in totaal. Terug in het huisje hebben we een lunchpauze gehad van zo'n 1,5 uur.. Daarna moesten Lisa en ik het hooi op de auto zetten, terwijl Arnold nog wat langer chillde.. haha. Heb een filmpje waar ik de tractor rijd! haha, het is zo leuk! Hooi erop gedaan en Arnold ophalen, die kwam mee na zo'n 15 minuten. Weer op en neer naar de koeien en toen hebben we weer zo'n 20 minuten gechilld en moesten Lisa en ik weer het hooi op de auto doen. Daarna kwam Arnold meteen mee! Wonder! Na deze lading hooi gingen we vrijwel meteen naar huis. Toen we weg gingen heb ik afscheid genomen van Harry, want zou hem niet meer zien :(. In de middag was er een mijner langsgekomen die in een opaal mijn werkt. Vet mooie stenen! Hij vertelde ons hoe de prijs werd bepaald, hij had stenen ter waarde van 2000 dollar! Wanneer er rood en oranje in de stenen zit zijn ze veel meer waard. Harry heeft mij een steen gekocht! Vet mooie! met rood erin!! Ga er misschien een ketting van maken, maar nog niet besloten. Zo lief van hem! Toen we weg reden was het inmiddels al zonsondergang... We hebben de hele dag daar besteed terwijl het gemakkelijk in een halve dag kon, haha. Of we hadden lekker kunnen uitslapen!!

Op dinsdag werkten we weer in de garage, en kwam er nog een nieuw meisje, Tyler uit Australië. Zij rijdt echter de vrachtwagen, dus Lisa zal helaas nog steeds alleen achter blijven in het dorp met de o zo lieve Barbara. We hebben wat banden opgepomt in de garage en toen was het tijd om Tyler en Arnold te helpen voorbereiden voor de vrachtwagen opdracht. Arnold en Tyler gingen weg, had voor de zekerheid al afscheid genomen van Arnold. Lisa, Barbara en ik gingen naar de sportschool :) Na de sportschool vroeg ik of ik Barbara kon helpen met koken. Maar ze zei dat ze niet gingn koken, geen honger had en wel zou eten wat ik zou maken. Oké Barbara, had ook gewoon gekookt als je het mij had gevraagd.. haha (Klein voorbeeldje waarom ik het niet kon vinden met haar, er zijn nog veeeel grotere..).

Woensdag was het dan mijn laatste dag!! Ik moest Lisa leren hoe ze de trailers moest schoonmaken en terwijl zij dat deed moest ik wat dingen regelen bij de garage. Dat gedaan en daarna 1,5 uur ofzo gechillt terwij Lisa de trailers aan het schoonmaken was, haha. In de middag weer gesport en daarna was het tijd om mijn backpak in te gaan pakken! Gister heb ik van 6:45 tot 20:00 gereist om in Brisbane te komen. In de eerste bus heb ik bijna alles geslapen, dus het ging eigenlijk best wel snel! Haha. Vanacht heb ik op het vliegveld geslapen. Sliep voor geen meter! Heb elk uur gekeken hoe laat het was en kon niet wachten tot ik op kon staan! haha. Vlucht vertrekt over een uurtje, dus nog even lekker slapen in het vliegtuig :) Dan later vandaag met Miguel een nachtje in een hotel! :) zin in!