First Roadtrip

23 september 2018 - Kalbarri, Australië

Reisverzekering was vrijdag avond doorgekomen dus mijn eerste road trip kon beginnen!

Max kwam mij zaterdagochtend rond half 8 ophalen met zijn auto. Michelle zat er al. Hierna gingen we Constanze ophalen en door naar Daniel waar we Richard meette. Daarna begon de zes uur durende autorit naar Kalbarri. Onderweg maakte we een stop om brandhoud te zoeken en vlak voor zonsondergang kwamen we aan op de camping!

Het was een camping op het strand, waarvoor we zo’n half uur of road moesten rijden om er te komen, super leuk!! Daarna was het nog over flink wat heuvels van de duinen en zacht zand. Aangekomen op de camping konden we nog net de zonsondergang zien en toen zette we onze tenten op. Ik sliep samen met Constanze in een tent. Luchtbed en tent geleend van Richard en een slaapzak van David, super chill!

Deze avond hebben we chill rond een kampvuur gezeten en gewacht tot de groep compleet was. Niet iedereen kon het kamp bereiken met hun auto dus haalde Daniel en Max hun op.

De volgende dag werden we de tent uitgebrand en stonden we rustig op. Na een chill ontbijtje ben ik met Richard een uurtje over het strand gaan lopen. We zagen vet mooie paarse en oranje krabben! Daarna lagen we nog even met zn alle op het strand.

In de middag gingen we naar de supermarkt om boodschappen te doen voor de BBQ vanavond. Daarna moest er nog water gehaald worden, want dat was zo goed als op. Dit was een flink gedoe, omdat de groep best groot was (iets van 14 man). Het duurde daardoor allemaal best lang en we konden pas om iets van vier uur een activiteit gaan ondernemen.

We gingen naar de mushroom rocks. Hier had je een vet mooi uitzicht over de zee! Richard, Constanze en ik hebben hier een rondje gelopen en daarna gingen we weer met de hele groep terug. Weer nét optijd voor zonsondergang! Iedereen pakte snel een stoel om de zonsondergang te kunnen zien. Daarna gingen we met z’n alle BBQ’en en chillen rond het kampvuur. Iedereen was aangeschoten, Max dronken, en vet gezellig! De rest van de avond hebben we rond het kampvuur gezeten.

Maandag stonden we vroeg op om alles in te pakken en naar het nationaal park te gaan. Het plan was om om negen uur weg te rijden, maar dit lukte natuurlijk niet met de grote groep. Om tien uur reden we weg van onze plek voor 30 minuten off roading, zoo leuk!! Daarna moesten we de banden weer oppompen, wat ook weer een half uur duurde. Dus rond 11 uur konden we eindelijk weg rijden, haha! Na een uurtje rijden kwamen we aan in het nationale park. We gingen naar de Murchison River. Dit was een vet leuke klim naar beneden. Hier een uurtje gezwommen en toen klommen we weer omhoog. Voordat we terug naar de auto gingen, gingen we nog snel even naar het uitkijkpunt, vet mooi!

Daarna namen we afscheid van iedereen en stapte we in de auto. We reden net weg toen ik erachter kwam dat ik mijn telefoon in de wc had laten liggen! Gelukkig waren we nog geen minuut onderweg dus konden we terug. Daarna werden we gebeld door anderen uit de groep die de tas van Max hadden met al zijn belangrijke spullen er in, en mijn portemonnee. Dus die hadden ze gelukkig meegenomen. Dus ja.. Ik was bijna mijn telefoon en portemonnee kwijtgeraakt haha.. oeps..

De terugreis was lang, maar super gezellig! Was nog leuker dan de heenreis omdat we elkaar nu beter kende! We hebben dit weekend helaas geen levende kangoeroe gezien L Meestal zie je er wel een als je zo lang door de outback rijdt, maar helaas. Wel heel veel dode gezien naast de weg… We wilde bij een all you can eat weg restaurant gaan eten onderweg, maar toen we er aankwamen, kwamen we erachter dat er niet genoeg eten meer was haha. Toen zijn we maar doorgereden en naar de maccie gegaan toen we aankwamen in Perth, rond half 10 pas! Rond half 11 waren we bij Max, even geholpen met uitladen en toen bracht Richard ons (Michelle, Constanze en ik) naar huis.

Eindelijk weer douchen! Was namelijk geen douche op de camping..

1. Sandra Ruigrok:
    14 oktober 2018