Goed en slecht nieuws..

24 november 2018 - Perth, Australië

Laat ik beginnen met het slechte nieuws, wat helaas best wel slecht is… De meeste van jullie weten het waarschijnlijk al, maar mama’s kanker is terug. In haar botten dit keer. We weten dit nu sinds twee dagen. Maar meer dan dit weten we nog niet, we moeten twee weken wachten om te horen te krijgen wat voor soort kanker het is en wat de behandeling en prognose gaat worden. Dus zijn weer twee spannende weken.. Op dit moment ga ik nog niet terug naar Nederland, maar misschien wel rond kerst voor een paar weken. Het gaat naar omstandigheden eigenlijk best goed met mij :). Ik heb heel veel steun van mn vriendinnen van thuis en papa, mama en tim natuurlijk. Maar ook hier! Mijn host familie is heel erg lief en staat echt voor mij klaar, en mijn vrienden hier ook! Dat geeft een heel fijn gevoel!

Oké, de rest van het blog gaat gewoon over leuke dingen, want we weten nog niets en het leven gaat door! Dus ik probeer nog steeds te genieten!

Laat ik verder gaan bij waar ik gebleven was, drie weken geleden (oeps). Naast de au pair bezigheden ben ik druk bezig met extra baantjes in oppassen te zoeken. Dit is nu al aardig aan het lopen! Ik heb een oppas adres met twee kinderen met stoornissen (angststoornis, OCD, ontwikkelingsachterstand en medische problemen, dus best wat..). Een adres met een super schattig 18 maanden oud meisje en wat sporadische adresjes. Vorig weekend heb ik opgepast, gister avond en vandaag oppassen. Dus dat loopt lekker! :) Lekker filmpjes kijken, andermans eten opeten en veel geld verdienen, haha.

3 weken geleden heb ik koffie gedronken met een nieuw meisje, Eirène, 21 uit Nederland. Super goeie klik heb ik met haar, echt vet leuk! Die vrijdag had ik een date met Miguel, hihi. Veel van jullie weten dit al! We gingen samen naar de sportschool (haha, kan ook niet anders natuurlijk), en daarna zijn we naar een rooftop movie geweest. Zoo leuk! Ik was alleen zo overdreven Nederlands om onze eigen zitzakken mee te nemen, want ik dacht dat je er anders 10 dollar per persoon voor moest betalen. Ze keken ons een beetje raar aan toen we aankwamen, en blijkbaar waren die duurdere VIP plekken.. haha. We hebben de film ‘Alpha’ gezien. Best leuke film. Ik sliep bij Miguel, want de volgende dag moesten we vroeg op omdat we een boat party hadden met de groep! Om 10u ’s ochtends zou de boot vertrekken! Ik had een kaartje gekocht van iemand via FaceBook met Jorren en het zag er best nep uit, dus we maakte ons best wel zorgen. Uiteindelijk is ons kaartje niet eens gescand, dus we weten nog steeds niet of het een scam was of niet, haha. De boat party was super leuk!! Nog nooit al aangeschoten geweest om 11 uur in de ochtend, haha. We dachten dat we naar een eiland zouden gaan, maar we hebben de hele dag in de buurt van een eiland stil gelegen.. Maar was nog steeds leuk! Even gezwommen en veel gedanst! Helemaal vergeten dat je hier ook rekening moet houden met haaien als je de zee induikt.. Blijkbaar waren er een tijdje geleden haaien in de buurt geweest.. haha.. Vet leuk feest gehad en rond 5u waren we weer aan land! We gingen uit eten met de groep en daarna bracht Dan ons naar huis. Miguel was er niet zo goed aan toe. Hij had het super koud en was heel erg moe, hij was diep in slaap gevallen in de auto binnen 5 minuten, en toen we bij hem aankwamen sliep hij meteen. Dus ik ben nog maar een nachtje bij hem gebleven, want t leek erop dat hij een zonnesteek had, wat uiteindelijk ook zo was. De volgende dag gingen we Churros eten, omg zo lekker! En daarna bracht hij mij naar huis :). Best wel een erg lange eerste date, haha. In de middag ben ik nog met Eirène naar het strand gegaan waar we een deel van de groep meette.

De week erna waren mijn au pair dagen een beetje omgedraaid, en zat David in Duitsland. We konden helaas niet mee :(. Ik heb online allemaal parken opgezocht, dus ik probeer Lachlan nu steeds mee te nemen naar nieuwe parken :). Op donderdag gingen we met de groep weer op dezelfde kroegentocht! Eirène ging nu ook mee! Super leuke avond gehad weer, en weer lekker laat gemaakt! Eirène en ik fietsten als twee echte gekke Hollanders samen terug naar huis, haha. Helaas had mijn telefoon wel waterschade opgelopen, mn boobs zweette te veel, hahaha. En Eirène en ik stopten ijsklontjes in elkaars BH? Ja.. alcohol.. Dus voordat we naar huis fietsten hebben we een zak rijst gekocht. Thuis heb ik nog meer rijst erbij gegooid en heb mijn telefoon 2,5 dag erin gelaten. Een oude Iphone van Karli geleend. En THANK GOD!!!! Na 2,5 dagen in rijst liggen deed hij het weer!!! Zo blij!!

Op zaterdag heb ik een hike gedaan met een deel van de groep! We wilde 16km doen, maar Dan was zo slim om een 24kg kettlebell mee te slepen… Hij had in de ochtend zijn workout gemist dus het leek hem een goed idee de hike zwaarder te maken. Na 7km werd het toch wel heel erg zwaar en namen we een shortcut. Uiteindelijk hebben we alsnog 11km gelopen! Was een leuke hike! Veel klimmen en lekker zwaar. We eindigde in een bar waar er kangoeroes op visite komen elke dag!! Zo leuk!! Tijdens het wandelen stonden we ook naast een kangoeroe! Ik vind t echt leuke beesten! Na twee uurtjes ofzo daar zitten gingen we naar huis en in de avond moest ik oppassen, en kwam Miguel mij ophalen :). We reden naar een plekje bij de rivier met mooi uitzicht over de skyline, daarna gingen we naar Kings Park waar we ook een vet mooi uitzicht hadden! Helaas geen foto’s kunnen nemen, want ik had de flut Iphone. Wel 1 foto die Miguel had genomen waar we over een gek waren geklommen de glasbrug op! Vet mooi daar ook! Miguel bracht mij weer naar huis rond een uur of 2 ’s nachts, en de volgende dag heb ik lekker thuis gechillt.

Deze week was een gekke week. Maandag nacht kregen Karli en ik een flinke buikgriep, en we lagen dinsdag de hele dag plat. Lachlan werd dinsdag nacht ziek, t leek wel een moordscene wat hij eruit had gegooid.. haha. Best zielig. Ik dacht stiekem wel: ooeeh, nu kunnen we het morgen rustig aandoen want Lachie is ziek! Maar helaas.. de volgende ochtend was hij al volledig beter! En ik nog niet helemaal.. dus heb hem 1000 keer moeten vertellen dat ik niet ging rennen of dingen omdat ik nog ziek was, haha. Donderdag was ik weer helemaal beter :). Die nacht werden Hayley en Alex alleen ziek.. Toen had iedereen het gehad gelukkig! (David was de hele week aan het kwakkelen). Helaas kreeg ik donderdag nacht ook het nieuws van mama. Karli zat bij mij toen ik het nieuws kreeg, wat heel erg fijn was! Vrijdag hoefde ik natuurlijk niet te werken. Miguel stond rond half 11 op de stoep met een bos rozen, taartjes van de bakker en koffie, zo lief!!! Later haalde hij mij op en gingen we met wat mensen van de groep picknicken in het park. Het was Michelle haar laatste dag :(. Was wel fijn om onder de mensen te zijn! Goede afleiding! ’s Avonds moest ik oppassen, wat gelukkig ook prima ging! En vandaag heb ik voor Miguel gewerkt! Hij heeft zijn eigen zwemkledingijn, en ze zijn nu op zoek naar winkels waar ze het kunnen verkopen. Miguel heeft mij gevraagd om op jacht te gaan naar boetiekjes die gepast zijn voor de zwemkleding en om contact gegevens te vragen. Best leuk werk! En makkelijk geld verdienen! Haha. Nu ben ik weer aan het oppassen op Santi en Juan.

Van de week staan er veel leuke dingen gepland, dus dat zal mij goed afleiden. Ergens voelt het gek om het naar mijn zin te hebben, maarja.. stilzitten en huilen in een hoekje heeft ook geen zin. Dus ik probeer een middenweg te vinden, lukt gelukkig best goed!

1. Ro:
    24 november 2018
    Ik ben zo trots op je nik ❤❤ topper die je bent!