Roadtrip!

8 maart 2019 - Margaret River, Australië

Zaterdag stond de volgende roadtrip op de planning! Flink wat drama aan vooraf gegaan. Het plan was om naar het zuiden te gaan, maar we konden niet zo snel een accomodatie vinden. Toen was er blijkbaar een plan gemaakt om naar het noorden te gaan, wat de helft van de groep niet had meegekregen, waaronder Miguel en ik. Dus Miguel had een accomodatie gevonden in het zuiden en gooide het in de groep. Heel drama kwam hier uit omdat Miguel nu wéér de plannen aan het veranderen was.. haha. Uiteindelijk zijn een deel van de groep naar het noorde gegaan, met 50% nieuwe mensen, alleen maar meisjes omdat iemand uit de groep een beetje hopeloos is. In het noorden gingen ze weer kamperen op het strand en had Miguel voorspeld dat we dan 100x vast zouden komen te zitten, wat ook gebeurt was. Wij hebben besloten naar het zuiden te gaan. We zouden eerst samen gaan met Eirène, David (jongen die zij date), Dan en Katie. Maar Dan en Katie hebben uiteindelijk hun eigen plan getrokken.

Zaterdag ochtend wilde Miguel en ik vroeg vertrekken. Maar elke keer als de wekker voor 7u af gaat komen wij natuurlijk niet ons bed uit.. dus dat mislukte weer, haha. Rond een uur of 9 hadden we definitief besloten om toch te gaan! In een uur alles gepakt en in de auto gesprongen. We begonnen bij een strand, Castle Rocks, een half uur van Margaret River vandaan. Hier meetten we met Eirène en David. Vet mooi strand met hoge rotsen, dus Miguel en ik zijn een uurtje gaan klimmen. Hierna gingen we naar een plekje waar je tussen de rotsen de zee in kon! Wij zijn een stukje verder gelopen want Miguel wist een plekje waar bijna niemand kwam. Vet mooi klein plekje om te zwemmen! Helaas was het vloed dus konden we er niet in, de golven waren super hoog. Was wel heel vet om de golven tegen de rotsen te zien slaan! Hierna zijn we door gegaan naar Margaret River om boodschappen te doen en gingen we door naar onze slaap plek. We hadden een plek gevonden waar al 1 tent voor ons klaar stond, en we zelf nog 1 tent moesten opzetten. Super chill, hoefden wij alleen matras en deken in de tent te gooien! haha. Nadat we gesettled waren hebben we gekookt, super chill!! (zalm en biefstuk, haha) en hebben we nog even gekletst. Iedereen was best moe, dus rond een uur of 11 gingen we naar bed. De man van de tent had ons aangeraden wakker te worden voor de zonsopkomst, dus ik heb Miguel zijn bed uit gesleurd om 5:50. Was super mooi! Eirène lag nog in bed, en rond 6:05 gingen we weer naar bed, te moe. Haha. Toen kwam Eirène langs om te waarschuwen dat we het misten, maar we hadden t meeste al gezien! Paar uur later toen we echt wakker waren zei ze dat het nog spectaculairder was toen de zon volledig op kwam, met kangoeroes op de achtergrond.. haha oeps.

Rond een uur of 8 zijn we opgestaan en hebben we alles weer ingepakt, we gingen naar een strand waar pijlstaartroggen zijn! Er waren er zoveel! En je kon ze aanraken, zo slijmerig! Ze zijn in principe niet heel gevaarlijk, ze kunnen je steken maar vallen je niet snel aan. En de steek is niet dodelijk, tenzij hij in je hart komt. Hierna gingen we door naar het centrum van Margaret River om te ontbijten, want we gingen dood van de honger. Super chill geteten! Eirène en David wilde naar een grot gaan en gingen later op de dag nog maar naar het zuiden, dus vanaf daar namen we afscheid en gingen we ons eigen ding doen. Miguel en ik zijn naar een wijngaard gegaan. In Margaret River is het daar vol van! 3 verschillende vet lekkere wijnen geproeft en Miguel heeft natuurlijk 2 flessen gekocht! haha. Na de wijnproeverij was het tijd om onze weg terug naar huis te maken. Onderweg zijn we bij een strand gestopt met een mooie rotspartij. Hier kon je van een bruggetje afspringen tussen de rotsen, vet leuk! Daarna gingen we naar het plekje waar we de dag ervoor waren. Dit keer was het water nog niet te hoog en konden we het water in! Was zo'n mooi plekje!! Toen we aankwamen was er een grote groep, maar die gingen snel weg en toen hadden we het hele plekje voor onszelf! Hier zijn we iets van een uur gebleven. Gechillt en veel foto's genomen. Om 5u was het toch echt tijd om terug te gaan naar huis, het was nog een lange rit. Rond half 9 kwamen we aan in Perth. We hebben de auto schoongemaakt en daarna vet lekkere fried rice opgehaald bij de chinees. In bed gedoken met een Harry Potter film en de fried rice aangevallen! haha.

De afgelopen drie dagen heb ik niet veel bijzonders gedaan, vooral veel voorbereidingen voor mijn vakantie, want ik zit nu namelijk in het vliegtuig. Naar....................

Japan!! Aah! Miguel en ik gaan eventjes een weekje skiiën in Japan! hahaha. T voelt nog een beetje ontwerkelijk, maar heb er zo veel zin in!