Nieuw avontuur

28 maart 2019 - Cunnamulla, Australië

De vrijdag dat we terug waren uit Japan hebben we niet veel gedaan. We waren super moe dus hebben lekker lang in bed gelegen en natuurlijk Harry Potter gekeken. In de avond hebben we een BBQ gehad bij max met nog een paar anderen. Dat was gezellig :) Zij gingen door naar de stad, maar wij waren te moe van de skivakantie, haha. Op zaterdag moest Miguel weer werken. Ik heb mijn oude laptop klaar gemaakt om verkocht te worden en even bij het zwembad gechilld. In de avond ben ik dingen gaan uitzoeken voor mijn tweede visum. Op zondag was Miguel weer werken nadat we chill ergens ontbeten hebben en heb ik een oproep geplaatst op een website voor boerderijwerk. Om voor mijn tweede visum in aanmerking te komen moet ik 88 dagen, of 3 kalendermaanden full-time, op een boerderij werken met een bepaalde postcode. Het moet in de outback zijn. Op zondag avond zijn we met een groep de stad in gegaan, want het was St Patricks Day. We hebben een BBQ gehad bij Giorgio en gingen toen door naar een Ierse pub, was leuk voor even maar daarna hadden we het wel gehad met de Ierse muziek, haha. Miguel meette ons bij de pub na zn werk, en toen gingen we door naar de stad. Hier nog gefeest tot een uur of 2 en toen was het tijd om naar huis te gaan. Leuke avond gehad!

Op maandag had ik een berichtje over boederijwerk. Een vrouw had een baan voor mij waarbij ik op een bulldozer moest gaan rijden en de boerderijdieren moet gaan voeren, klinkt echt super leuk! Ik moest zo snel mogelijk beginnen en kon mijn 88 dagen in één keer doen! Het klonk allemaal heel erg goed, maar het was wel aan de andere kant van Australië. Heb met Miguel gepraat en gekeken wat hij er van vond en toen het aanbod aangenomen! Verder dingne uitgezocht voor het werk en in de avond hebben Miguel en ik bij de chinees gegeten om te vieren dat ik werk had gevonden!

Dinsdag ben ik in de middag naar Eirène gegaan. Ik was ziekig en Eirène ook niet lekker, dus we hebben met thee en honing op de bank gechillt en gekletst, haha. Was wel heel gezellig :). Daarna ben ik door gegaan naar Shaleen om mijn boek op te halen waar ik iedereen vraag een berichtje in achter te laten en ging ik eten bij mijn au pair familie. Laatste keer eten hier voordat ik weg ging. De kids waren super blij om mij te zien en hingen non-stop aan mij, zo schattig! Had ze 2 weekkjes niet gezien door hun en mijn vakantie, haha. We hebben bijgepraat en toen was het toch tijd om afscheid van ze te nemen.

Woensdag was ik zieker dan ik dacht en heb ik helaas de hele dag in bed gelegen, mijn plan was om te gaan winkelen, maar helaas, haha.

Donderdag was ik nog steeds wat ziekig maar ik had er geen zin meer in, Miguel en ik zijn eventjes de stad ini gegaan om een hoed te kopen die ik nodig heb voor mijn boerderijwerk, en zijn we naar Swarofski gegaan om mijn kapotte armband te vervangen die ik met kerst van hem had gekregen. Hierna hebben we boodschappen gedaan en een half uurtje in Kings Park gezeten. De maan is hier zooo mooi!! Ik kon helaas geen goede foto maken met mijn telefoon, maar wanneer de maan net aan de hemel staat is hij zoo gigantisch hier! Echt heel erg mooi om te zien! Hierna gingen we snel naar huis, even eten en gingen we naar de film :)

Vrijdag was het tijd om mijn afscheidsfeest voor te bereiden! Miguel en ik hebben een bulldozer cake gemaakt, was super goed gelukt! We hebben natuurlijk weer de hele dag in de keuken gestaan, want er kwamen wat vrienden over voor avondeten voordat het feest begon. Miguel had een super lekkere roast gemaakt en ik had risotto gemaakt :) Toen we bijna klaar waren met eten kwamen de eerste mensen al binnen en begon t feestje :). Iedereen die er was heeft in mijn boek kunnen schrijven en we hebben wat drank spelletjes gespeeld. Daarna gingen we door naar de stad, naar een club waar ik nog niet was geweeest, maar was super leuk! Hele leuke avond gehad! :)

Ellie was blijven slapen en de volgende dag gingen we, samen met Stephanie, naar een meer een uurtje verderop. We waren alle 3 lekker brak, dus we hebben wat eten op de BBQ gegooid toen we daar aankwamen en daarna in de zon gelegen en dutjes gedaan, haha. We zijn één keer het water in gegaan om af te koelen. Aan het einde van de dag hebben we een rondje om het meer gelopen en toen was het tijd om naar huis te gaan. Was een leuke dag met de meiden, en een mooi meertje! Zoveel beter dan brak in bed liggen! haha.

Zondag had ik eindelijk genoeg energie om te gaan winkelen! Had alleen maar 3 uurtjes en maar 1 shirt gevonden, haha. Dus goed excuus om het maandag nog een kans te geven in een ander winkelcentrum. Hier heb ik een vet mooie rok gevonden en nog een topje! Toen ik thuis kwam mn backpack ingepakt… en in de avond met Miguel gechilld :)

Dinsdag was dan de laatste dag in Perth.. Miguel en ik gingen naar Swan Valley, dat is een zo’n 20 minuten bij ons vandaan waar je allemaal proeverijen kan doen, heel leuk! We begonnen met een koffie proeverij, want we waren moe. Was een stuk lekkerder dan ik had verwacht! Hierna gingen we naarr een chocolade fabriek, ook vet lekker natuurlijk. En daarna door naar een aantal wijn proeverijen. Bij 1 hebben we wijn geproeft en een fles gekocht, en daarna even daar gezeten. En natuurlijk heel veel foto’s gemaakt. Meestal zijn het de vrouwen die een uren lange fotoshoot vragen van t vriendje, maar bij ons is het andersom. Miguel wil graag uren mijn fotograaf spelen, terwijl ik het na een aantal minuten vaak wel gehad heb, haha. Zijn wel veel leuke foto’s uitgekomen! Rond een uur of 4 reden we weer naar huis en heb ik de laatste dingen ingepakt en mij omgekleed naar mn vliegkleren. We hebben gegeten bij een sushi train, zoooo lekker! en gingen daarna door naar het vliegveld… :( Heb toch zo’n hekel aan afscheid nemen… Maar Miguel komt mij halverwege opzoeken! :) Schatje is het toch.

Mijn vlucht vertroko m 22:30 en landde 5u in de ochtend locale tijd in Brisbane, 2 uur later dan in Perth. Dus lekker kort nachtje gehad. Vanaf hier ben ik overgestapt op een bus voor 2 uurtjes. Daarna moest ik 1,5u wachten op de volgende bus. Heb mijn backpack met de ketting vastgemaakt en lekker een uurtje rondgelopen! haha. Nu zit ik in de tweede en laatste bus, al zo’n 7 uur… heb nog twee uur te gaan! flink lange reis. Het is nu bijna 6u, dus dat betekend dat de kangroeroe’s tevoorschijjn komen! Blijf het zo’n gek idee vinden dat je zo gemakkelijk kangoeroes kunt zien hier! Mooie beesten zijn het!

Dus over twee uurtjes begint mijn nieuwe avontuur op de bulldozer in Cunnamulla, dorpje met 1000 mensen, 12 uur met de bus van de grote stad vandaan, haha. Heb zin in dit nieuwe avontuur! :D