De eerste paar dagen

20 september 2018 - Perth, Australië

Daar is ie dan! Mijn eerste blogje.

Na een emotioneel afscheid (ik huilde het meest..) kwam ik na 12 uur vliegen aan in Kuala Lumpur, hier had ik een overstap van vier uur. Dit was echt een leuk vliegveld! Ze hadden een mini jungle in het midden van het vliegveld en ze hadden treintjes die je naar het andere deel van het vliegveld brachten. Hierna had ik nog een vlucht van zes uur en toen lande ik om 1:00 in Perth! Ik werd opgehaald door de vader van het gezin, David. Karli (de moeder) wachtte thuis op mij. We hebben toen nog even gekletst en gingen toen naar bed. Al viel ik pas rond vier uur in slaap.

Gelukkig deden de kinderen zachtjes en kon ik een beetje uitslapen. Toen ik naar de woonkamer liep kwam de jongste, Lachlan, een super schattig jongetje van 3, op mij af gerend en gaf mij een knuffel, zo lief! Lachlan is gek op dinosaurussen dus hij brult regelmatig als een dinosaurus, haha. De andere twee kinderen zijn Alex, een jongen van 9, en Hailey, een meisje van 6.

Rond een uur of 1 gingen we met zn allen naar een weekendmarkt in Fremantle, een stad hier in de buurt. Het was een indoor markt met allemaal verschillende kraampjes en troepjes. De kinderen kochten een paar cadeautjes omdat het Karli’s verjaardag was. Hierna gingen we lunchen op de markt en gingen we weer terug. Thuis was het tijd voor de souvenirs die ik had meegebracht, stroopwafels, hagelslagmix en drop. Ze vonden vooral de stroopwafels en hagelslag super lekker! Ik heb een tekening, een strandtas en een mega groot strandlaken gekregen van hun :). In de avond hadden we Thais besteld en heb ik spelletjes gespeeld met Hailey en David.

Zondagochtend gingen we naar een markt. Hier waren allemaal eetkraampjes van verschillende landen en er lagen kleden op het gras. Er was live muziek en er renden allemaal schattige kindjes rond. Er hing een hele chille sfeer. Hier zijn we ongeveer 1.5u gebleven en daarna gingen we even naar de voetbalclub van Alex, hij had een uitreiking omdat het seizoen is afgelopen.

Haily had in de middag scouting en ze mocht vandaag haar broers meenemen om te gaan klimmen in een klim hal. Ik mocht ook mee, als zus, en mocht ook klimmen! Was vet leuk!

Nadat David en ik allebei een dutje hadden gedaan kreeg ik een uurtje rijles van hem! Hij reed naar een semi rustige plek en toen was het mijn beurt. Dit de eerste 20 seconden gingen niet helemaal goed.. Het is een automaat en ik kreeg hem niet in z’n achteruit omdat ik de rem nog ingedrukt had, omdat ik hem langzaam liet opkomen als een koppeling..) Het lukte half en toen stond ik stil, midden op de weg, haha. Daarna ging het best oké, ik moest afslaan dus ik gaf mijn richting aan, maar dat zit nu rechts. Links zit de ruitenwisser, dus ik deed perongelijk de ruitenwisser aan, dat gebeurde vaker haha. Het links rijden zelf viel wel mee! Het lastigste is de richtingaanwijzer en de rotondes vanaf links nemen! Australiërs rijden echt een stuk netter dan Nederlanders! In een uur tijd geen enkele gek tegen gekomen. Iedereen houdt zich super netjes aan de snelheidslimieten en is geduldig.

Maandag probeerde ik uit te slapen, maar dit lukte voor geen meter. De kinderen waren aan het schreeuwen en rennen en huilen.. Het zijn echt schatjes, maar ze kunnen ook flink druk zijn. Iets minder nu ik nog uit kan slapen. Toen Karli terug kwam van de kinderen naar school brengen zijn we naar de bank gegaan om mijn bank account te openen. Daarna heb ik nog mijn simkaart opgehaald, de twee belangrijkste dingen hier zijn geregeld!

Ik ging mee de kinderen ophalen van school en Hailey was heel enthausiast dat ik er was! Ze trok me meteen mee om mij voor te stellen aan haar twee juffrouwen en aan haar vriendinnen. Daarna wilde ze heel graag met mij spelen op het schoolplein. Toen we weer thuis waren zijn we met de twee honden (Leo en Shadow) naar een park gegaan. Hier heb ik Lachlan 10 minuten laten scheeuwen omdat hij zijn zin niet meer kreeg, maar daarna vond hij mij weer lief. We speelden in een speeltuintje en na 1.5u gingen we weer terug.

Dinsdag was de eerste dag dat ik begon met werken als au pair. Voor de mensen die willen weten hoe mijn au pair dagen er een beetje uit zien heb ik foto van het globale schema bijgevoegd. Karli had de kinderen naar school gebracht en ik maakte de bedden op en legde de schone was terug in de kast van de kinderen. Lachlan bleef bij mij omdat Karli even wat op moest halen, maar toen Karli nog geen 5 minuten de deur uitwas begon hij keihard te huilen omdat hij mama wilde. Gelukkig was ze snel weer terug, want ik werd doof.. Daarna had ik een paar uur vrije tijd, totdat de kinderen terugkwamen van school. Ik maakte wat gezonde hapjes voor ze en daarna hield Karli ze bezig zodat ik kon koken. Karli en David hadden een date night, dus toen ik met de kinderen ging eten gingen zij samen weg. Ik was bang dat het flinke drama zou worden met mijn drama queen vriendje Lachlan, maar het viel super erg mee! Hij wilde alleen geen tandpasta op zijn tandenborstel, maar uit eindelijk wel. Daarna mocht ik hem gewoon verhaaltjes voorlezen en toestoppen (met 3 knuffels van Alex tussendoor). Hailey en Alex naar bed brengen was easy peasy.

Gisterochtend ging ik mee met de kinderen naar school brengen en daarna had ik vrij tot drie uur. Ik heb de fiets gepakt en ben naar Perth gefietst. Best veel mensen in Perth fietsen dus er zijn bijna overal fietspaden, super chill! Na ongeveer een half uur in het zonnetje fietsen kwam ik bij Kings Park. Hier heb ik geluncht met vet mooi uitzicht en daarna heb ik een paar uur door het park gelopen. Super mooi park, en mega groot! Heb nog lang niet alles gezien. Toen ik weer thuis was heb ik weer een gezonde snack gemaakt en Hailey geholpen met haar huiswerk. Ook heb ik mijn tweede rijles gehad, ging al een stuk beter dan zondag!

In de avond kwam er een jongen (Richard) langs waar ik sinds die ochtend contact mee had via facebook. Hij had gevraagd of ik dit weekend mee wilde naar Kalbarri, een vet mooi nationaal park, samen met nog wat anderen. Ik vroeg aan Karli en David of ze mij maandag nodig hadden en toen zeiden ze dat ze het fijn vonden om meer over die jongen te weten te komen. Dus Richard kwam langs om Karli en David even gerust te stellen en wat meer te vertellen over de trip naar Kalbarri. Daarna heeft David mij nog allemaal enge dingen verteld over slangen en spinnen en waar ik allemaal op moest letten en vonden ze het goed als ik ging! Ik vond het super lief hoe beschermend ze waren! Mijn reisverzekering is alleen nog niet rond.. Dus ik hoop dat die voor zaterdag geregeld is, want anders kan ik niet gaan..

Vandaag staat er niet veel op de planning. Vanochtend weer de kamer van de kinderen opgeruimd en nu heb ik weer tot een uur of drie vrije tijd. Dus alle tijd om mijn blog bij te werken! :) Vanmiddag heb ik weer een rijlesje van David!

Liefs! <3

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

3. Edwin de Weerd:
    Echt leuk om te lezen.
  4. Bettie:
    20 september 2018
    Leuk om te lezen, veel plezier
  5. Hubertine:
    20 september 2018
    Wow wat een georganiseerd rooster! En de drop vonden ze niet zo lekker zeker? :) Leuk om te lezen allemaal!
  6. Renée:
    20 september 2018
    Genoten van je verslag,ik kijk nu al uit naar de volgende
  7. Berjetta:
    22 september 2018
    Leuk om te lezen ik ben het vergeten te vragen, maar hebben ze voor de eerste keer iemand in huis?
  8. Nikki:
    25 september 2018
    Hee Berjet,
    Ja, dit is voor hun de eerste keer dat ze een au pair hebben!
  9. Rob:
    1 oktober 2018
    Volgens mij heb je het wel getroffen met je au-pair gezin. Heb je al contact gemaakt met The Flying Doctors? :-)
    Ik heb nog niet scherp of je dicht bij een grote plaats verblijft of juist in een redelijk onherbergzaam gebied. Ik ga de plaatsen die je noemt eens opzoeken, ben benieuwd. Heel veel plezier, Nikki!
  10. Sandra Ruigrok:
    Hie lang blijf je daar?
  11. Sandra Ruigrok:
    Hoe lang blijf je daar?
  12. Nikki:
    Hee Sandra!
    Ik ben au pair tot halverwege maart! Daarna wil ik gaan rondreizen, en wil mogelijk voor een tweede visum gaan!