Margaret River

23 oktober 2018 - Perth, Australië

De kids gingen twee weken geleden weer naar school, dus overdag zorgde ik alleen voor Lachlan :) Ik heb een dierentuin pas gekregen van de familie en nu kan ik hem super vaak meenemen. Het is echt een leuke dierentuin, vet lang geleden dat ik in een dierentuin ben geweest! En Lachlan vindt het geweldig! Een regenachtige dag heb ik hem weer meegenomen naar een soort balorig, blijft leuk! 100000x met hem van de glijbaan geweest, haha. Toen we Hailey en Alex op gingen halen van school was hij in de auto in slaap gevallen. Ik heb hem toen uit de auto getild en hij heeft de hele tijd in mijn armen geslapen tot we terug liepen naar de auto. Zooo lief!! De andere dagen zijn we naar parken geweest. Er zijn vet veel mooie parken hier! In elk park staan er wel speeltoestellen, en de meesten zijn ook nog beschut tegen de zon!

Vorig weekend ben ik met Michelle, Max, Jorren en Joshep naar een bounce centrum geweest, zooo leuk!! Allemaal trampolines en een free run parcour! Na 1 uur hadden we nog een uur geboekt! Daarna gingen we eten in een nieuw geopend winkelcentrum, op het dak zijn allemaal restaurantjes met terrasjes, super mooi! Na t eten hebben we tijd gerekt om de film te halen, in de bios hadden ze lig stoelen, zooooo chill!! Werd er helemaal gelukkig van!

Die zondag ben ik gaan winkelen met Ilse en Eva, helaas niets gevonden :(. Wel vet lekkere sushi gegeten!

En dan de titel van dit blog! Margaret River. Dit is een klein dorpje 3 uur onder Perth. De ouders van David wonen hier. Na een dutje, wat liedjes van Lachlan over Dinosaurussen en sesamstraat liedjes van Hailey kwamen we aan in Margaret River! Het dorpje is heel klein, de winkelstraat bestaat uit 1 straat. De ouders van David hebben een mega stuk grond in de country. Toen we de oprijlaan opreden waren er allemaal kangoeroes rond aan het springen! Mn eerste kangoeroes!!! We zette de campervan op en gingen eten met de opa en oma. Ze waren super lief en schattig! En ze hadden een vet schattig hondje! (Sorry Ro, vergeten foto te maken, volgende keer!) Toen iedereen naar bed ging, ging de oma mij uitgebreid uitleggen hoe de tv aan moest, en hoe ik films kon vinden, zo schattig. Ik ging maar vroeg naar bed, want ik sliep met iedereen in de campervan. Wat betekende dat ik rond 6u wakker zou worden, jeeeeej.

Het viel mee, de kinderen werden rond half 7 wakker, waren heel zachtjes aan het spelen totdat Lachlan perongelijk in Haileys gezicht nieste, hahaha. Toen was iedereen wakker. We stonden op en gingen naar een vet leuke bakker! Het was een beetje sprookjesachtig met allemaal lichtjes. Hier super chill ontbijt gehad, avocado met feta op toast!

In de middag zijn we door Margaret River gaan rijden. We begonnen met de zee, en reden daarna het bos in. We stopte langs de weg om via een, niet echt zichtbaar, paadje naar een grot te gaan. Was iets te stijl om naar beneden te klimmen. We wilde via de andere kant gaan, maar vlak voordat we wilde gaan lopen zag Hailey een slang! Dus daar konden we niet langs, want als het de slang was die David dacht dat het was, was er een grote kans dat hij je zou achtervolgen.. Dus gingen we maar door. Toen we er later weer langsreden lag hij er echter nog steeds... de kans was groot dat hij dood was, haha. We gingen verder door het bos in waar vet veel mooie hoge bomen! We zijn ongeveer 10 minuten gaan wandelen, maar toen waren de kinderen moe en wilde ze terug naar de auto, haha. We gingen door naar een mini doolhof. Zo mini dat je binnen 5 minuten het midden had bereikt, haha. We vonden wel een vet mooie kikker daar! Daarna reden we door naar een ander strand waar we pijlstaartroggen konden zien!! Het waaide alleen super super hard, waardoor het zand keihard in onze gezichten kwam, dus het strand oplopen was helaas niet te doen, zeker niet voor de kinderen. Met kerst gaan we 10 dagen terug, dus dan wil ik sowieso terug naar dit strand!

Na het strand ging David een dutje doen en gingen ik met de rest boodschappen doen en kort naar een park. Daarna haalden we David weer op en gingen we naar een grot! De grot zelf stelde niet zoveel voor. Ik heb een poging gedaan om de kinderen allemaal hun licht uit te laten doen en stil te zijn, maar langer dan 5 seconden lukte dat niet, haha. Terug bij opa en oma begon ik helaas ziek te worden. Wat gegeten en daarna op tijd naar bed gegaan. Gelukkig stond er ook niets meer op de planning :)

De volgende dag sliepen de kinderen redelijk uit!!! wooeeh! Ze hebben allemaal even in de auto mogen rijden, vet cute. Daarna ontbeten met  opa en oma en toen gingen we weer terug naar huis. Onderweg maakte we een stop bij een chocoladefabriek. Ik werd helemaal enthausiast bij dat idee en zag meteen een rondleiding zoals de twix reclame en charlie and the chocolate factory voor mij!! Helaas was het gewoon een grote winkel waar je dure chocolade kon kopen... En met 3 samples, puur, melk en witte chocolade stukjes. Kinderen hebben zich daar natuurlijk misselijk aan gegeten, haha.

Daarna was het tijd om terug te gaan naar Perth! Terug thuis was ik toch nog een beetje ziekig. Maar nu niet meer! jeeeeej

En Lachlan is nog losser geworden! Gister kwam hij mijn kamer in gerend om mij een knuffel te geven voor hij ging slapen, zo lief!! was de eerste keer dat hij dat deed! En hij kwam gister ook met mij knuffelen op de bank terwijl we dinosaurus shows keken. Ik ben straks een dinosaurus expert als ik terug kom!

1. Ro:
    23 oktober 2018
    We zijn toch vorig jaar nog in die dierentuin geweest voor werk; heb daar nog zo'n filmpje van haha. Jammer van die foto, maar klinkt verder wel alsof je het super leuk hebt dus het is je vergeven deze keer :) EN HALLO WE WILLEN OOK FOTO'S VAN DE KANGAROOS!! Loveyou haha
  2. Nikki:
    23 oktober 2018
    Hahahaha, oja! Maar dat was kort want we moesten werken!
    En foto van de kangoeroes komen nog! Ik was te laat om een foto te maken maar David had er één gemaakt dus die zet ik er straks op!! Al is t niet hele goede kwaliteit geloof ik.