Au pair werk is begonnen

8 oktober 2018 - Perth, Australië

Vorige week begon mijn leven als au pair volledig! Ik begon maandag wat later omdat ik flink moe was van de reis. Op maandag en dinsdag ochtend werk ik tussen 9 en 11 ongeveer. Dan maak ik de bedden van de kinderen op en ruim hun was op. Daarna hoef ik pas weer te werken om half 4, dan zijn Hailey en Alex terug van school. Ik maak dan een gezonde snack voor ze en neem ze mee naar een park of iets. Op dinsdagavonden is het date night, dus kook ik voor de kids en breng ze naar bed terwijl Karli en David uit eten gaan.
Op woensdagen en donderdagen heb ik de kids de hele dag. Ik breng Alex en Hailey naar school en tot drie uur mag ik Lachlan vermaken :) Daarna haal ik de kinderen weer op en is het hetzelfde als de andere middagen. Op vrijdag is het alleen in de ochtend eventjes opruimen :) Dus zo ziet mijn week er ongeveer uit, voor de mensen die nieuwsgierig waren :D

De afgelopen twee weken was het vakantie dus had ik alle drie de kinderen op mijn twee volle dagen. Ik heb ze meegenomen naar een park met een groot piratenschip, vet leuk park! En de volgende dag zijn we lekker thuis gebleven en heb ik de wii geinstaleerd. Sindsdien heb ik levels van Mario Kart moeten vrijspelen, haha. Heeeeel vervelend.

Vorig weekend ben ik met de Kalbarri groep uitgeweest op zaterdag. Ik had mijn paspoort niet meegenomen, want ik dacht dat mijn rijbewijs genoeg zou zijn, maar helaas. Dus de eerste plek waar we in wilde kon niet dankzij mij, oeps. We hebben ergens gegeten waar ik wel naar binnen kwam en daarna gingen we alleen naar bars waarvan ze wisten dat een paspoort niet nodig was, haha. Daarna zijn we naar een karaoke bar gegaan! vet leuk! Er was een zaaltje afgehuurd en na een paar liedjes was ik mijn stem kwijt.
Zondag ben ik met twee Nederlandse meisjes, Eva en Ilse, naar Fremantle geweest. Heb hun ook via FaceBook ontmoet. Fremantle is echt een leuk stadje! We hebben daar de beste fish and chips van Australië gegeten (als we iedereen moeten geloven) en daarna door het stadje gelopen. Ik was een enthousiaste Nederlander dus ik ging natuurlijk op en neer met de fiets ipv het OV. Elke keer als ik op de fiets stap, en ik zie 40 minuten fietsen staan, denk ik dat dat prima kan. Alleen ik vergeet steeds dat het niet zo vlak is als in Nederland... En de weg naar Fremantle was draaaama! Ik moest minimaal 4 flinke heuvels opklimmen. En toen moest ik daarna ook weer terug..  Dus dat was een top idee, zeker met mn brakke hoofd!

Door de weeks deze week was ik weer gewoon de verantwoordelijke au pair. Alleen mocht ik de kinderen nu eindelijk meenemen in de auto! Dat is wel heel chill, want nu kan ik veel meer met ze doen! Woensdag had Hailey een playdate met meerdere kinderen van school in een park en donderdag nam ik Hailey en Lachlan mee naar een indoor playground (soort balloirg!), waar ik natuurlijk ook even in heb kunnen spelen :D

Dit weekend had ik een huisfeestje! Housewarming van mensen die ik nog nooit had ontmoet! haha. Hier weer allemaal nieuwe leuke mensen ontmoet, en de avond afgesloten in de stad! Geen vals gezang deze avond helaas, wel veel dansjes gedaan!
Zondag ben ik naar een park gaan fietsen hier in de buurt, het stelde alleen veel minder voor dan ik had verwacht, na een half uurtje had ik het wel gezien en ging ik door naar het winkelcentrum in de buurt. Dit was veeeel groter dan verwacht. Meteen nieuwe shorts gekocht, want de twee die ik nu heb gaan echt niet genoeg zijn!

Vandaag had een rustige dag moeten zijn voor mij, maar iedereen in het huis is ziek, of ziek geweest, behalve ik. Karli was vandaag flink ziek dus ik stelde voor om alles over te nemen vandaag. Lachlan naar een park genomen en de kinderen opgehaald. Lachlan begint eindelijk meer aan mij te wennen en komt vaker op mijn schoot zitten, zoo lief! <3 Hij zit ook in zijn vragen fase, super schattig! Eén keer heeft hij 30 minuten lang in de auto aan David gevraagd hoe dingen gemaakt worden. Ik krijg vooral vragen over mijn familie en of ik alle tv series die hij kijkt al gezien heb, haha.

1. Sandra Ruigrok:
    14 oktober 2018