Eerste weekjes bij Miguel

6 maart 2019 - Perth, Australië

Laat ik eerst even beginnen met wat minder leuk nieuws. Toen we in Albany waren kreeg ik bericht van papa en mama dat oma (moeder van mijn mams) een beroerte had gehad.. :( Ze was niet echt meer wakker geworden, en zou geen eten en drinken meer krijgen. Op deze manier zou ze waarschijnlijk langzaam komen te overlijden. Ze heeft het koppig nog een paar dagen volgehouden, ookal wilde ze al een aantal jaar niet meer leven. Op maandag ochtend, 5 dagen later, is oma vredig in haar slaap overleden. Was moeilijk om te horen, maar had er ook snel vrede mee, omdat dit was wat oma wilde. Op vrijdag was de begravenis, ik kon er het grootste gedeelte bij zijn via videobellen met Tim :), dat was fijn! Was een mooie begrafenis, oma is nu weer bij opa. Was fijn om het zo af te sluiten.

Oké, nu terug naar mijn Australië avontuur! Wat niet een groot avontuur was die week, haha. Ik had een nieuwe baan gevonden, 'oppassen' op een jongen van 13 met autisme, Hunter heet hij. Ik ben dit gaan doen in plaats van het wispelturige oppasbaantje. Heb ze last minute afgezegd, niet heel netjes (al had ze dat meerdere keren bij mij gedaan). Ik had wel meteen iemand anders voor ze gevonden, maar die wilde de moeder niet. Ik had er 3 keer opgepast, maar ze wilde de kinderen het niet aan doen wéér een andere oppas te geven.. haha. Nouja, dan niet. Oppassen bij Hunter was super chill! Hoef er bijna niets te doen wat hij is 13 en zelfstandig, haha. En hij is een leuke jongen, met veel leuke feitjes!

Miguel en ik zijn deze week een shake dieet gestart! Haha. We begonnen wat extreem met 3 shakes op een dag, dit trokken we allebei niet. Dus we hebben het veranderd naar 2 shakes en 1 gezonde maaltijd. Op donderdag hebben we weer een kroegentocht gedaan met de groep! Super leuk weer! Iedereen weer super dronken natuurlijk. Miguel en ik hadden vet goed niet de burger van de kroegentocht gegeten, maar een gezonde versie! De volgende dag waren we flink brak en moest ik in de middag weer oppassen op Hunter, we gingen bowlen! In het weekend heb ik niet veel gedaan, was moe van het weinige eten. Miguel en ik hadden vet honger op zaterdag en zijn uit eten gegaan bij een vet chill Japans restaurant! We hebben alles naar binnen geschranst, haha. Op zondag ben ik naar een slecht georganiseerde beach volleybal gegaan van een vriend van de groep, Devon. Was leuk! :) Maar geen beach volleyball volgens de regels. Hierna heb ik thuis gechillt en een beetje voor Miguel gewerkt :)

Op maandag was het weer een gewone werkdag. Opgepast bij Hunter en in de avond had ik een nieuw oppas adresje. Ik dacht, chill kinderen naar bed brengen en lekker netflix kijken, maar no way! Ik voelde me 'The Nanny', dat tv programma, haha. Ouders vroegen aan het meisje van 6 of ze ging luisteren naar mij, zegt ze: NEE!. Ouders gaven al aan dat ze moeilijk waren om naar bed te brengen, en dat ik ze het beste samen in 1 bed kon leggen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ouders waren weg en het meisje sloeg vrijwel meteen op hol. Ze had 0 gevoel voor autoriteit en ging tegen alles in wat ik zei. Ik wilde opgeven en ze lekker laten keten, dan waren ze maar moe de volgende dag, ik paste er toch maar één keer op. Maar kon het toch niet laten. Uiteindelijk het jongetje van 2 krijsend in mn armen naar boven getild, en toen wilde het meisje een deal met mij maken. Als ze stil zouden zijn en gaan slapen, of hij dan weer bij haar mocht liggen. Dus oké, laatste kans. Na een uur vechten en geschreeuw vielen ze eindelijk in slaap! Toen had ik nog iets van 3 kwartier voor mezelf, haha.

Op dinsdag ochtend had ik weer een ochtendshift met Ashton, en in de avond had de huisgenoot van Miguel, Nora, haar afscheid. Ze ging terug naar Duitsland :(. We hebben chill met een groep bij het zwembad gezeten en gekletst :). Niet te laat gemaakt. De volgende dag had ik weer een werkdag bij Hunter en in de avond kwam Eirène bij mij eten :) (Miguel werkte weer tot een uur of half 10 in de avond). We hebben chill bij kunnen kletsen en rond een uur of 10 heb ik haar naar het station gebracht. Donderdag ochtend moest ik weer lekker vroeg op om op te passen op Ashton. In de middag weer bij Hunter en in de avond hebben Miguel en ik gechillt en Harry Potter gekeken. We zijn alle films opnieuw aan het kijken! haha. We zijn in middels bij nummer 5. Op vrijdag wilde we in de ochtend gaan kayakken, maar het was helaas niet zon warm. Dus we hebben uitgeslapen :D. In de middag weer opgepast voor Hunter. Ik zou met hem bowlen, maar hij had een vriend meegenomen, ben met ze naar bowlen gegaan en gechillt! hahaha. In de avond hadden we een verjaardag van een collega van Miguel. Hier zijn we een uurtje geweest en daarna zijn we samen gaan bowlen! haha. 1-1!.

Op zaterdag stond er weer een roadtrip op de planning! Woooeeeh. Dat is weer een verhaal voor mijn volgende blog!

1. Bettie:
    25 maart 2019
    Hoi hoi, sorry vd late reactie....maar jij maakt aardig wat mee daar wel leuk dat je alles beschrijft. Hebben jullie daar slecht weer of valt het wel mee... fijne tijd nog groetjes Bettie en Gert