Eerste weken terug in Aussie

31 januari 2019 - Applecross, Australië

Oops, er hebben toch nog best wat weken tussen gezeten, haha. Ben zo druk hier! (Dus bereid je voor op een lang verhaal :D )

De dag na mijn vorige blog (vrijdag) kwam Miguel terug vanuit Europa en hebben we de hele dag gechillt. We zijn naar een overdekte markt in Fremantle (Freo Markets) waar ze heel veel eten van verschillende landen hebben, en zooo lekker! Plan is nu om in ieder geval om het weekend te gaan! In de avond zijn we samen met Joseph en Max uit gegaan. We begonnen op een boot waar we chill wat drankjes konden doen en gingen daarna door de stad in :) Zaterdag zijn we met een groep gaan zeilen! Max, Sabrina, Richard en ik zaten op een boot samen. Toen ik ging sturen heb ik de boot om laten gaan per ongelijk! haha. Maar het was vet leuk! Iedereen lag al in het water en toen pas viel ik omlaag, op de mast. We hebben hierna een BBQ in het park gehad (in Australie hebben ze in bijna elk park wel minimaal één BBQ staan, zo leuk!). Daarna gingen we vroeg naar huis. Zondag ben ik vergeten wat ik heb gedaan.. oeps. Ik moet niet zo lang wachten met schrijven...

Door de weeks was het weer een gewonen au pair week. De kinderen hadden elke ochtend buiten zwemles, dus daar bracht ik ze twee ochtenden heen. Op donderdag had ik een gesprek met Karli en David, over wat ik verder kan gaan doen. Aangezien Lachlan in februari naar school gaat is er niet veel werk meer voor mij. Karli heeft nu genoeg tijd om te studeren en ze wil haar dagen met Lachlan graag nog zelf doen. Dus zijn we tot de conclusie gekomen dat het beter is als ik stop. Ga ze echt mega missen! Maar het is ook wel goed dat het klaar is, want heb me de afgelopen maand best verveeld af en toe. Vanaf maandag woon ik bij Miguel :) Samen met zijn twee huisgenoten. Heb er zin in!

In het weekend heb ik voor Miguel gewerkt, weer langs winkels gegaan. En in de avond moest ik oppassen. De volgende dag ben ik met Jorren, Max en Joseph naar een waterpark geweest, waar er springkussens en dingen op het water liggen. Zooo leuk!! We hebben een uur rondgerend als kleine kinderen.

Zondag moest ik vroeg op en gingen Jorren en ik naar een eiland hier in de buurt, Rottnest Island. Rond 8u kwamen we hier aan, even koffie gedronken en daarna als echte Hollanders een fiets gehuurd. We hebben het hele eiland over gefietst in 40 graden, veel te snel alle heuvels op en af gefietst natuurlijk. Volledig doorweekt van t zweet in 2 minuten. Maar het was leuk! Na driekwart van het eiland te hebben gezien gingen we eindelijk ons gehuurde snorkel spul gebruiken waar we de hele dag al mee rond fietsten, haha. Half uurtje gesnorkeld en daarna nog uurjte op het strand gelegen. Op het heetst van de dag (UV-index 13...) Top idee.. Daarna gingen weer fietsen en merke ik dat ik toch een beetje aan het verbranden was, ondanks dat ik elk uur tot twee uur factor 50 op mij smeerde. Was toch wat bruinheid kwijt geraakt in Nederland.. Onderweg kwamen we regelmatig Quakkas tegen. Dit zijn vet schattige Australische beestjes, stammen af van de Kangoeroe. Rond een uur of 3/4 kwamen we weer aan bij het begin en hebben we de fietsen ingeleverd. We waren helemaal kapot van de zon, en misschien een beetje van 26km heuvelachtig fietsen. We hebben nog even gechillt en konden gelukkig op één boot eerder terug naar huis :) Toen ik thuis aan kwam zag ik er echt uit als een kreeft... Gelukkig is het niet gaan vervellen en had ik twee dagen later mijn bruine kleurtje helemaal terug, hihi.

Na weer een gewone au pair week was het weer weekend! Vrijdag hadden Miguel en ik een feest georganiseerd in een 5-sterren hotel! We hebben dit twee weken lang lopen organiseren, vooral ik, want Miguel wilde alles wel bekijken in de supermarkt. Autist die ik was heeft van te voren een lijst gemaakt van de supermarkt, zodat we in Aldi konden vergelijken welke producten goedkoper waren. We hadden een penthouse gehuurd en vroegen iedereen 70$. Hiervan kochten we al het eten en drank (cocktails), zodat er onbeperkt eten en drinken voor iedereen was. Alles in grote koffers het hotel ingesmokkelt en alles klaar gezet. Voordat het feest begon kwam de hotel manager langs. Ze waren erachter gekomen dat we een feest gaven en dat mensen moesten betalen.. Ik dacht dat t toen afgelopen was. Maar ze zeiden als ze geen geluidsoverlast klachten kregen we het mochten proberen. Rond een uur of 9 klopten ze weer aan, dus ik kreeg een hartverzakking. Dit keer zeiden ze dat ze geen klachten hadden, en dat we zo lang door mochten gaan als we willen. En iedereen was fancy gekleed, waar ze ook blij mee waren! haha. Dus we zijn door gegaan tot een uur of 11. We hadden een barvrouw gehuurd maar rond een uur of 10 kon ze stoppen wat iedereen dook zelf achter de bar. Rond een uur of 12 gingen de laatste mensen weg en hebben wij snel een beetje opgeruimd. Daarna konden we chill slapen in een penthous voor ons alleen, en gratis! :D haha. De volgende dag vroeg opgestaan om de rest op te ruimen, en nog even 20 minuten van het zwembad te kunnen genieten :). Daarna gingen we onbeperkt lunchen in het hotel.

Zaterdag waren we allemaal super brak, maar het was Australia Day. Vergelijkbaar met Koningsdag. Rond een uur of 4 meette Eirène en ik de rest van de groep in een park aan de rivier. Hier chill gezeten en gegeten en gewacht tot het 8 uur was, want dan zou er een half uur durende vuurwerkshow zijn! Vet mooi was het! Daarna liep ik weer terug naar Miguel. Iedereen ging naar huis, we waren allemaal te brak om uit te gaan, haha. Zondag hebben Miguel en ik weer bij de Freo Marktets geteten, zoooo lekker! Kan niet wachten tot we weer gaan! In de avond moest ik oppassen op een suuuuupper schattig meisje van 19 maanden! (L)

Deze week heb ik een nieuw oppas adres gefixt wat volgende week begint. 5 dagen in de week, minimaal 3 uur per dag. Kinderen ophalen van school en ze naar hun sport en dingen brengen. Super chill! Dus mijn inkomen zit al iets hoger volgende week dan nu! En kan meer voor Miguel werken nu :) Maandag (na een road trip dit weekend :D) verhuis ik naar hem. Vind het heel gek om hier niet meer te wonen straks. Ga ze echt missen, maar de luide ochtenden niet, haha. Tijd om het boerderij werk t voor mijn 88 dagen te gaan zoeken zodat ik een tweede visum kan aanvragen! :D Al wil ik eigenlijk helemaal niet weg uit Perth... Of op een boerderie werken.. hahah. Ben benieuwd hoe de rest van mijn reis er uit gaat zien!