Nederland

10 januari 2019 - Perth, Australië

Het is best even geleden dat ik heb geschreven, oepsie. Ik ga maar gewoon verder waar ik gebleven was.

Na de road trip heb ik weer een normale au pair week gehad. Op vrijdag was Hailey jarig, 7 jaar. Rond 5 uur in de ochtend maakte ze mij wakker om de cadeautjes te openen, pff. Daarna ben ik nog een half uurtje gaan slapen en toen gingen we de deur uit voor ontbijt! Dat doen ze bij elke verjaardag. Verder had ze gewoon school en ging ze na schooltijd op school slapen met Alex en David dus ik heb haar amper gezien die dag. In de avond gingen we met de groep naar een fancy hotel. We moesten fancy gekleed anders kwamen we er niet in! Was heel gezellig en voelde als een kleine kerstviering met zn allen :) Na het hotel zijn we door gegaan naar een bar ertegenover en hebben we gedanst tot een uur of drie.

De volgende dag heb ik een paar uurtjes voor Miguel gewerkt en hadden we in de avond een BBQ bij 1 van de jongens van de groep. Was leuk! Niet zo lang gebleven, want was dood op van de avond ervoor, haha.

Zondag moest ik om half 10 in een park zijn waar Hailey haar verjaardagsfeestje gaf. Ze had voor het thema wetenschap gekozen. Het was echt super schattig. Samen met David stond ze in haar laboratorium lab terwijl David dingen aan het uitleggen was over hoe je slijm kon maken. Daarna mochten de kinderen zelf slijm maken. Na het slijm lied David dingen zien met droog ijs. Ziet er zo cool uit! Hailey had ook een vulkaantaart en om de uitbarsting na te bootsen werd ook droog ijs gebruikt, was een vet mooie taart! Het feestje duurde ongeveer twee uur, daarna werd er opgeruimd en gingen we naar huis. De vader van Karli kwam langs en we hebben met zn allen geluncht. Daarna kregen de kids de kerstcadeautjes van hun opa en oma. Daarna werd ik opgehaald door Miguel om de rest van de groep te meeten op het strand! Was super lekker weer, en vet leuk zwemmen in de zee want de golven waren heel hoog!

Maandag ging Miguel weg op zijn trip naar Europa. En toen merkte ik dat ik stiekem heel jaloers was dat hij wel die kant op ging. De rest van de week heb ik met die gedachte rondgelopen, maar iedereen zei dat ik gewoon eerst even de uitslag moest afwachten. Ik luisterde daar maar naar, want ik wist het zelf ook niet. Ik heb die week een Deens meisje ontmoet, Nanna, om plannen te maken voor een road trip na kerst, leuk meisje! Heb ook wat kerstinkopen gedaan voor de kinderen, ik wilde ze zelfgemaakte armbandjes geven voor kerst :). Zaterdag was het Alex zijn verjaardag! Hij is 10 geworden. Ook hij maakte mij rond 5 uur in de ochtend wakker om de cadeautjes open te maken. Daarna ben ik ook weer mijn bed in gedoken tot het weer tijd was voor het ontbijt! Na het ontbijt was ik ook weer mijn bed ingedoken, haha. Het gezin ging in de middag naar een game hal, maar ik zat er een beetje doorheen dus ik bleef thuis. Geprobeerd naar de sportschool te gaan, maar dat lukte niet echt. Toen ging ik vliegtickets naar Nederland opzoeken en kwam ik erachter dat ik nog voor de uitslag thuis kon zijn. Vanaf toen had ik eigenlijk besloten dat ik naar huis wilden.

Zo'n 6 uur later zat ik in het vliegtuig naar Nederland.. en zondag middag was ik thuis :). Het voelde heel gek om thuis te zijn, alsof ik nooit was weg geweest, maar ik ben heel blij dat ik ben geweest.

Maandag was de uitslag.. Mama heeft andere medicijnen gekregen en nu is het afwachten of ze werken. Over 3 weken heeft ze weer een afspraak en worden haar bloedwaarden gecontroleerd. Als deze niet omhoog zijn geschoten is het geen slecht nieuws! Maar niet per definitie goed nieuws, we weten dan eigenlijk nog niets. 6 weken later heeft ze dan weer een afspraak waar hetzelfde voor geld. Pas in juni kunnen ze met zekerheid zeggen dat de medicatie aanslaat of niet. Dus zolang haar bloedwaardes stabiel blijven is dat waarschijnlijk een goed teken! De doktoren zeiden alleen dat dit wel levensverlengend is.. op een gegeven moment zal de medicatie stoppen met werken en zal het gaan uitzaaien. Dit vond ik heel moeilijk om te horen.. Gelukkig zijn we nog niet zo ver en kan het nog jaren duren voor het zo ver is, dus we proberen allemaal zo goed mogelijk verder te gaan met ons leven en te genieten van ons leven :).

Ik ben drie weken in Nederland geweest. Miguel is een paar dagen langs geweest, haha. Heel gek om hem in Nederland te zien. En heb een aantal van mijn vriendinnen gezien, helaas heb ik ze niet allemaal kunnen zien :(. Maar ik wilde ook vooral veel tijd met mama doorbrengen.

Afgelopen zondag ben ik weer aangekomen in Aussie. Ik vond het heel erg moeilijk om weg te gaan, en heel lang getwijfeld of het wel de goede keuze was. Nu ik hier weer ben weet ik dat het de goede keuze was! Heb het weer heel erg naar mijn zin hier en er staan alweer leuke dingen op de planning! Was ook heel blij om de familie en zeker de kinderen weer te zien. Had ze best wel gemist!

Foto's komen waarschijnlijk later, want mijn laptop is kapoet.. Hij wil niet meer aan.. En ik weet niet zeker of ik de foto's makkelijk via mijn telefoon er op kan zetten. Volgende blog zal niet weer 6 weken op zich laten wachten! hihi.